19 באפריל 2018

"הבלתי נראים" - סרט קולנוע - Die Unsichtbaren





את הטריילר לסרט ראיתי תקופת מה לפני וידעתי שאני ממש חייבת לראותו. סרט שלופת אותך מבפנים, על הגבורה, האומץ, הנחישות ואולי גם התמימות של אותם שסרבו להיעלם בשואה, להימחק ובחרו בחיים.



התסריט מבוסס על ראיונות שערך הבמאי קלאוס רפלה עם ניצולים שחיו תחת זהות שאולה


תקציר:
"הבלתי נראים" לעיני השלטונות. מה שהציל אותם היו מזל רב והרבה תושיה. מעטים בלבד ידעו את זהותם האמיתית. סיומה שונהאוס מזייף דרכונים ומציל עשרות יהודים. האני לוי צובעת את שיערה לבלונד ומשוטטת במרכז ברלין בזהות ארית בדויה. אויגן פרידה  חי עם משפחה גרמנית. ביום הוא חבר תנועת הנוער ההיטלרי ובלילות מפיץ עלונים הקוראים למרי. רות גימפל מאמצת לעצמה דמות של אלמנת מלחמה ומגישה מטעמים לקצינים נאציים. כולם נלחמים על חייהם תחת האימה אולם לא מאבדים תקוה.

"הבלתי נראים" מספר פרק לא מוכר בתנועת ההתנגדות היהודית למשטר הנאצי.



4 גיבורים בסרט, 2 נשים ו 2 גברים שרדו, ניצחו ונשארו כדי לספר.
כמעט שאין בסרט אין בסרט מראות זוועה של המלחמה, אלא סיפורי שמועות והדים שהגיעו אליהם בעת שחיו כגרמנים כל דבר.לפעמים זה נוקב הרבה יותר מאשר מראות.

סרט שמשאיר אותך במתח דרוך לכל אורכו, תוך מספר דקות משתלב החלק התיעודי המרתק בפני עצמו.



הסרט משולב תיעודי - הגיבורים האמיתיים לקראת החלק האחרון לחייהם. ודרמה - שחקנים צעירים המשחקים את הגיבורים בשנות המלחמה. שזורים זה בזה,לסרט חובה, סרט מרתק שהשאיר אותנו עם השאלה מה אנחנו היינו מסוגלים לעשות תחת משטר מוות מטלטל בו אתה מרגיש ניצוד מול צייד וישן עם עיין אחת פקוחה.

אמרתי לבן הזוג שאין לי ספק שהייתי מפחדת והולכת כצאן לטבח. הוא בדיעה שבזמן אמת החוסן והאומץ מתגברים ומביאים אותנו למעשי גבורה שלא יכולנו לחשוב עליהם במציאות שגרה רגילה.

הסרט דובר גרמנית, תרגום לעברית ואנגלית.


הסרט מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה