1 באפריל 2018

"שחקן מספר 1" - סרט קולנוע Ready Player One




החדש של סטיבן שפילברג, בימוי והפקה - באנו עם ציפיות גבוהות מראש ובכל זאת הציפיות התממשו במלואן אם כי בן הזוג ואני חווינו אותן באופן שונה.





אלן סילבסטרי על פס הקול של הסרט - נהדר, נפלא ומענג. הסרט מבוסס על ספרו של ארנסט קליין שגם שותף לתסריט.




ב 2045 וייד ווטס (טיי שרידן) מתגורר בביתה של דודתו באזור שהעליבות והחוסר שורה בו. כמו כולם הוא בורח אל ה"אאוזיס" - מקום בו כל אחד יכול להיראות ולהיות כל מה שהוא רוצה שיראה בו העולם, כל דבר. כמובן שהחברים המדהימים שהוא פוגש ב"אואזיס" יראו מאוד שונה בעולם האמיתי ועדיין מתגלה שהוא בחר אותם באינטואיציה נכונה.

כשהוא הופך ליעד למרדף אכזרי, של תאגיד שבראשו עומד נולן סורנטו (בן מנדלסון)  הרוצה לשלוט ב"אאוזיס" חבריו יהיו שם בשבילו אמיצים ומוסריים כמוהו,  לא פחות מהדמות שיצרו לעצמם. בדרך תהיו חשופים למרדפים, למשחקים, הרפתקאות וגם רפרנסים מדליקים לסרטי מדע בדיוני ומשחקי וידאו שאהבנו. (אין ספוילרים :)




ראיתי את הסרט בתלת מימד, המשקפיים נוחות לגמרי ובשניות שוכחים שהן שם אולם זה לא המוקד העיקרי וניתן לצפות בסרט בהנאה שלמה גם בלי תלת מימד. 

קהל היעד של הסרט הוא רבגוני. מכורי מדע בדיוני, גיימרים, חובבי הרפתקאות, בני נוער או כבילוי משפחתי.
אולם הקצב של הסרט מהיר ורב פרטים ומסופקני אם ילדים פחות מגילאי 8-10 יהנו ממנו. ( גיל 8 זה אני, הילדים בימינו חדים ונבונים, 10 זה בן הזוג). 




בעוד אני ישבתי, פיזמתי וצחקקתי במתח והנאה. בן הזוג שמר על סבר פנים רציני מאוד. כשיצאנו מהסרט בעודי מתלהבת מכך שהתחברתי לגמרי לסרט מדע בדיוני לבני נוער בקצב מסחרר . הוא התחבר לפן ה"סמוי" משהו בעיניו של שפילברג העובר בחוט דק לאורך כל הסרט של "הון ושלטון" את אכזריות התאגיד שרצה לשלוט באואזיס וכך לשלוט בכל חיי האנשים, לשעבד אותם. ובכך מצא שהסרט נועד לנו הבוגרים, לא פחות מאשר להנאת הילדים.

הסכמנו על כך שהסרט אכן מרהיב קצבי ומהנה. אולם גם שפילברג עצמו מעביר בו מסר בהיר וברור שבסופו של יום המציאות עדיפה על כל דמיון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה