13 בינואר 2016

"הנערה הדנית" סרט קולנוע The Danish Girl




קולנוע זו אהבה משפחתית ובילוי משפחתי קבוע. אולם כשיש הקרנה עם ערך מוסף, הפעם מפגש עם הסופר דיויד אברסהוף אורח הכבוד באירוע ההתרמה לפסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב, זו הנאה כפולה. הוא שכתב את סיפור חייהם של הציירת הדנית גרדה וגנר ובעלה (איינר) "לילי אלבה" - האדם הראשון שעבר ניתוח לשינוי מין. בויים ע"י טום הופר  שביים גם את יצירת המופת (אם תשאלו אותי) נאום המלך.




 יאיר הוכנר מנהל הפסטיבל            דיויד אברסהוף               

הנערה הדנית נכתב לפני 16 שנים, אולם לקחו הרבה שנים והרבה שינויים עד שקרם עור וגידים לסרט קולנוע. ברבות השנים עם הפתיחות העולמית לשוני המגדרי, שחקנים מתירים לעצמם לשחק במנעד תפקידים, ואנחנו מרוויחים. צפינו בסרט בשעת בוקר נעימה ואח"כ הכרנו את הסופר שהיה מאוד פתוח וכן לשאלות שלנו.



דיויד שיתף אותנו כי סקרן אותו מאוד להתחקות אחרי סיפור החיים של לילי אלבה שהייתה הראשונה ש"העזה" ללכת עם האמת הנפשית שלה עד הסוף אל מול חברה פוריטנית ועל המזל שלה להיות בנישואים שהכילו אותה ועם חברים שתמכו בה. איכזב אותי מעט כששיתף אותנו שזו בעצם הפנטזיה שלו איך נראו חייהם הזוגיים שכן על בסיס מה שמצא ארג את תבנית חייהם ובמחשבה שניה, זה הנכון לעשות, לכתוב כך שכל אחד מאיתנו, יוכל להתחבר למסלול החיים ולכאב כמו גם לאומץ שנדרש כדי לעשות 180 מעלות של מסלול חיים לא רק מול עצמך אלא אל מול הסביבה שאתה חי בה ולו גם במחיר שתקיא אותך מתוכה. בסיפור שטווה דיויד יכולנו להרגיש יחד עם לילי שהיא ניצחה!!



יש לי בעיה עם טריילרים - ראשית לעיתים הם  ספויילר שעלול "לקלקל" את השיא/רגעי המתח בסרט. שנית, אם הם לא עשויים טוב בעיני ולא מלהיבים לראות את אותו הסרט , לפעמים הוא נהדר ועלולים לפספס אותו. כך קרה לי עם הנערה הדנית, הספויילר בינוני לטעמי ולא הריץ אותי למחשב לשריין כרטיסים. הסרט - נהדר. המשחק, הקצב, הדיאלוגים והנופים היפים.



אדי רדמיין זוכה אוסקר, דוגמן ושחקן אנגלי יפיפה ואינטילגנטי, המשחק בראשית הסרט את איינר בעלה של גרדה ובעצם את "לילי אלבה".  נדמה שיופיו הוסיף לו רבות לאמינות הדמות והאיפוק האנגלי לקושי והאמביוולנטיות שבה. לצדו שחקנית מדהימה שבעיני דמותה היא גיבורת הסרט אליסיה ויקנדר השבדית הלו היא גרדה. יש לי הרושם שנרבה לראות אותה בעתיד בסרטי קולנוע, נקווה שיצלח בידה לבחור את המשובחים שבהם. בין לבין התפעלנו משחזור האתרים ובגדי התקופה ומשחקנית המשנה בסרט אמבר הרד .

יצאנו מהסרט מתרשמים מההשקעה והנאורות שבה נכתב\צולם הסרט, כמו גם על השמחה שאנחנו חיים בדור הזה שבו לכל אחד יש לפחות את ההזדמנות לנסות לחיות את חייו כמו שהוא מוצא לנכון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה