13 ביוני 2015

"עולם היורה 3D" - סרט קולנוע






ברוב המקרים סרט המשך יהיה טוב פחות מקודמו ומספר שלוש  והלאה עוד פחות. את שודדי הקריביים הראשון אהבתי מאוד וגם את השני, מספר 4 בעיני כבר היה מיותר.

וכך יצא שהגעתי לצפות בעולם היורה סקפטית משהו ועם מינוס ציפיות וכשלא מצפים מרוויחים - כמאוד נהניתי. תסריט חביב, שחקנים מוצלחים ותפאורה מושקעת הביאו לנו סרט קיץ הרפתקני, פעלולים משגעים וגם הרומנטיקה בפנים.

דומני שהיה ראוי להגביל את הצפיה לגיל 14 ומעלה לפחות. יש בסרט סצינות יפות אבל אלימות שאני בספק אם ילדים יוכלו לשאת. תפסתי עצמי לא אחת עוצמת עיניים ומציצה מבעד לאצבעות :)






אם יש סרט שצריך לראות בתלת מימד הריהו עולם היורה, משקפיים אישיות באריזה סגורה הנשארות לכם כמזכרת, קלילות ולא מורגשות על האף שמשדרגות את הצפייה, הריגוש והתחושה של "חיים בתוך הסרט".






פארק עולם היורה נראה גן עדן לאוהבי דינוזאורים, בכל הגדלים והסוגים. כשעל כולם "מפקדת"  מחדר הבקרה המשוכלל קלייר (ברייס דאלאס הווארד). 2 האחיינים שלה מגיעים לשם לשבוע של כיף והרפתקאות מסמרות שיער, הם יצאו משם בחיים אבל עם פחות תמימות ילדותית. 





בכריס פראט המשחק את אוון גריידי מאלף זן דינוזאורים הנקרא "וולוצירפטורים", התאהבתי בסרט הקולנוע המשעשע "שומרי הגלקסיה". הכי מתאים לשחק את הגיבור בעל המצפון והאומץ שיציל את הגיבורה ואת אחייניה ויביאם לחוף מבטחים, האם בסוף גם יזכה בה? - מה שיספק לנו את מנת הרומנטיקה התמימה.

סרט טוב עבורי הוא כזה שלמרות שברור לי שאני "חיה בסרט" עדיין יש את דגדוג המתח הזה בבטן בציפיה שבכל זאת וכנגד כל הסיכויים, הטובים ינצחו את הרעים. תוסיפו את השנינות, את מתח המיני שמתחת לפני השטח והנופים היפיפיים. ויש גם סוג של ערך מוסף בין השורות שהאדם אל לו להתיימר לשלוט/לנצח את הטבע. 






השותף לעומתי חשב שהסצינה האחרונה היתה ארוכה מידי, קשה היה לו להבחין מי נגד מי ומבחינתו צריך לקצר את הסרט ב 15 דקות לפחות. אני ישבתי מרותקת. כשמדובר בסרט של סטיבן ספילברג הפעם לא כבמאי אך כמפיק, יש הכל בגדול והסוף האמריקאי הצפוי יגיע, אבל באופן שגורם לקהל לקום ולמחוא כפיים.




הסרט מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי הארץ




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה