18 בפברואר 2015

פאודה - סדרה - yes Oh




נדיר לראות סדרת מקור ישראלית שחודרת לקרביים ומכריחה אותך לנסות להיות אובייקטיבי, ולשים לרגע את הפוליטיקה בצד. כל זאת בזכות תסריט מעולה ומדוייק ושחקנים נהדרים. מישהו כאן השקיע, בתסריט, בפעלולים, לוקיישנים, תפאורה ואיפור מדהים - הכל ברמה בינלאומית. 




נראה שיש פה תקציב גדול וזה עובד, הפעלולים והכריאוגרפיה האמינה. כבר בפרק הראשון מכניסים את הצופה לעולמם של יחידת מסתערבים- מאלה שלהוטים לתרום למולדת ועד אלה בעלי המשפחות שמשאירים את האישה בבית- כולם למען המטרה האחת, למצוא את המחבל שכולם חשבו שכבר מת ממזמן (מוחמד דף מישהו?!).




פאודה היא דרמת מתח איכותית שהמתח בה לא נח לרגע, צוות הכתיבה עבד קשה, והצליח לייצר 40 דקות של מתח שרק עולה ועולה, בלי רגע אחד של שעמום. כשכמובן שמעבר למטרה המשותפת, יש לכל אחד מן הצוות מטרה  משלו (לעלות בסולם, להרשים את הבוס, לסגור חשבון מן העבר). הלחימה בסמטאות העוינות, תחת זהות בדויה, דרוכה ומורטת עצבים, כשברקע מרחף כל הזמן הפחד מ"פאודה", הכאוס שמתרחש כשהצוות מתגלה ונשאר חשוף בשטח אויב.

על פני השטח הגיבורים שלנו מפרידים בין חייהם הפרטיים לתפקיד, אבל היכן באמת עובר הגבול? ולפחות אצל הגיבור אנחנו למדים כבר בהתחלה שהכל אישי, ואני מאמינה כי עבור שאר הדמויות המעבר יתרחש גם כן, והלחימה לא תהיה רק לשם לחימה, אלא מונעת רגש. או כמו שהכרזות בגשר רוקח אומרות "במלחמה הזו הכל אישי". ובעצם - במלחמה כזאת אין מנצחים. 




צפיתי בפרק הראשון בסדרה ולא אגזים אם אומר שהוא הדיר שינה מעיני, כי אי אפשר לעשות סדרה כזו באופן חד צדדי והצד השני "האויב" הופך לדמות אנושית כמו כולנו. בסופו של יום (או פרק) הצופה לא יכול שלא להזדהות ולו גם במעט עם הצד השני, ולו רק כי הוא רואה מול העיניים שגם ל"אויב" יש משפחה, ילדים, ורגש.

אחזור ואומר, ולא תמיד זה קל, כדי להנות מהצפייה חובה לשים, לפחות למשך 40 דקות , את הפוליטיקה בצד. אני מבטיחה שאם תעשו כן תיווכחו שמצאתם לכם סדרה טובה לחורף 2015, לא קלה לצפיה אך למרות שהמציאות עולה על כל דמיון, תרגישו שחוויתם פיסה של המציאות אותה חיים יום יום שני הצדדים.



צוות שחקנים נהדר  בראשם ליאור רז המצויין, איציק כהן, שאדי מערי, הישם סולימן ועוד

יוצרים: ליאור רז ואבי יששכרוף  בימאי: אסף ברנשטיין

לטעמי סדרה מצויינת שכדאי ושווה לצפות בה


שידור: ימי א' 22:15, yes Oh , וגם ב yes vod.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה