10 בנובמבר 2014

"טראש" - סרט קולנוע






אל תאפשרו לערימות הזבל בטריילר להרתיע אתכם. הסרט מצויין, עלילה מורכבת, מתח, דרמה, הומור ומוזיקה ברזילאית מקפיצה. שילוב של מציאות עם דמיון שישאר איתכם הרבה אחרי שיסתיים הסרט.





סטיבן דלדרי הבימאי של "בילי אליוט" ביים סרט על העוני והשחיתות בברזיל. תסריט של ריצ'רד קרטיס (נוטינג היל, ארבע חתונות ולוויה אחת) הסרט טראש פורש לפנינו את סיפורם של שלושה נערים ברזילאיים בני שכונות עוני בריו דה ז'אנרו העובדים במזבלה. הם מוצאים חפץ יקר בתוך ערימות הזבל, וכשהמשטרה מגייסת את כולם לחפש אחריו הם מבינים שמשהו גדול יכול לקרות. הם מודעים לסכנה ולשחיתות ולכן לא פונים אל רשויות החוק אלא אל שני מסיונרים אמריקאיים וכך משתנים חייהם לנצח בהרפתקה שיש בה מתח, כאב, והרבה תקווה.


הסרט משוחק להפליא בידי שלושת השחקנים הברזילאיים הצעירים: ריקסון טבס, לואיז אדוארדו וגבריאל וןינשטיין. מרתק, מרגש ועוצר נשימה, רגע דמעתי ולא רציתי להאמין שיש מציאות אכזרית כזו בעולמינו, כזו שחיתות ובמשניהו נזכרתי שגם בארצנו יש לא מעט נציגי ממשלה ורשויות שעומדים לחקירה בענין זה או אחר, בשל עבירה על החוק.

רוני מארה (נערה עם קעקוע דרקון) ומרטין שין (הבית הלבן) משחקים בתפקיד משנה בסרט אולם הבימה האמיתית היא של שלושת הצעירים המבטיחים הללו שאותרו ע"י הבמאי ברחובות ריו, שלא שיחקו מעודם וזה להם הסרט הראשון.




הבימוי האירופאי, המוזיקה הקצבית והמוסר והמצפון מקלים את עיכול הגלולה המרה של מציאות העוני, האומללות והכאב שיש בעולם . בסרט זה בריו.  סרט שימשיך איתכם גם כשילקו האורות בעולם. מאוד קשה היה לנו להירדם באותו לילה וגם בזה שלאחריו. סרט שהורג ברכות




החל מ 13/11/14 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה