20 באוקטובר 2014

"מכאן אני ממשיך" - סרט




דומני שלא אטעה אם אומר שבד"כ כשאנו צופים בסרט שעובד על פי ספר, אנחנו בתחושה ש"הספר טוב יותר מהסרט" אולם במקרה שלנו נתנו לסופר לעבד את הספר לתסריט וכולם יוצאים מורווחים. מי שלא קרא, נהנה מגורם ההפתעה. מי שקרא מרגיש שהסרט נאמן לספר והסופר ג'ונתן טרופר זכה לכתוב את התסריט של ספרו  ולהיות מעורב בליהוק הדמויות כאשר ג'ייסון בייטמן היווה עבורו השראה עת תיאר בספרו את דמות גיבור הסרט.




אב המשפחה מת באופן לא צפוי וארבעת ילדי משפחת אלטמן נקראים להתאחד בבית המשפחה ולהתאבל עליו. מכאן מתפתחת קומדיה/דרמה משעשעת, שאם תשאלו אותי אפשר היה למשוך אותה גם 4 שעות, על היחסים בין האחים, בינם לבין אימם, עם נגיעה להתבגרות ולחיים שלהם עצמם. גיבור הסרט הוא ג'ייד (בייטמן) שמגלה תובנות על עצמו בתוך ימי האבל.




סמי ספויילר קטנטנן ולא מזיק - אבא אלטמן ממוצא יהודי והמשפחה נקראת לשבת שבעה כשרב הקהילה איתם. תחשבו על כל משפחה שהכרתם אי פעם שהתאבלה משך שבעה ימים בבית ההורים - הרבה אמוציות יש שם, רגעים מרגשים, מצחיקים ודרמטיים.

אני אישית ישבתי מרותקת, רוב הזמן צוחקת. אמנם הסרט בהשראה משפחה אמריקאית ממוצעת, אבל אמוציות במשפחה יש לכולנו, רגע ניתן נפשנו בשביל אח/אחות וברגע אחר...




אחד ההילייטים בסרט היא ג'יין פונדה המדהימה שאיש לא יתן לה את גילה, המשחקת את אם המשפחה. מרגשת ומשעשעת, טינה פיי הקומיקאית כאחות, אדם דרייבר (בנות)  כבן הזקונים הילדותי  וקורי סטול (בית הקלפים) כאח הבכור.

בסרט נוגעים בכל תחומי הרגש ומורכבות מערכות יחסים בהורות וזוגיות, הכל על פני השטח, בהומור ובהבנה המעוררת אמפתיה עם הדמויות.

הסרט מוצלח, בדיוק במינון הנכון בין צחוק לרצינות. בניגוד לכלל, הפעם השם העברי של הסרט מוצלח יותר לטעמי מאשר המקור (This Is Where leave You) מניחה שבסיום הסרט תסכימו איתי.





החל מ 23/10/14 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה