1 ביוני 2014

יום ההזדהות עם לקויי ראייה ועיוורים - ירין שחף ילמד איפור

הגיע במייל, לא נגעתי, ככתבו וכלשונו:

ירין שחף ילמד איפור ביום ההזדהות עם לקויי ראייה ועיוורים

כמידי שנה בתאריך 6/6 מתקיים יום ההזדהות עם אנשים לקויי ראייה ועיוורים. יום זה מצוין בארץ במגוון אירועים ופעילויות במטרה לחשוף ולעורר כלל האוכלוסייה לנושא העיוורון ולקות הראיה. גם מרכז מרש'ל ת"א –יפו (מועדון רב שירותים לאנשים עם לקות ראייה ועיוורון) נוטל חלק במסע החשיפה ויקיים לקראת ה"בליינד-דיי" סדנת איפור לנשים לקויות ראייה בהדרכת בית הספר למקצועות היופי "ירין שחף".
ירין שחף: "לפני כחודש קיבלתי פנייה נרגשת ללמד עיוורות ולקויות ראייה, "כיצד להתאפר בעצמן, איך לקנות מוצרי איפור בלי לראות ואיך לזהות בפארמים וברשתות השיווק מוצרי איפור שיתאימו באופן אישי?" לקח לי שתי שניות להתעשת ולהרים את הכפפה. החלטתי לאתגר את עצמי ואת הצוות שלי, פניתי לחברתי הטובה ומרצה בבכירה בית ספר שלנו, גליה תורן חן, שנרתמה למשימה באהבה גדולה. יחד פיתחנו שיטת לימוד ייחודית".
גליה תורן חן: " שמחתי מאוד על הפניה של ירין כי זה אושר גדול בשבילי ללמד נשים עם מגבלות ראיה ולגלות בכול פעם מחדש עד כמה האהבה לאסתטיקה וליופי חוצה גבולות ומגבלות. הרומן ביני לבין נשים לקויות ראיה ועם עיוורון, לא התחיל היום. מזה שנים רבות אני מתנדבת במרכז לכלבי נחיה לעיוורים בבית עובד וביחד פיתחנו שיטת איפור מורפולוגית העושה שימוש בחוש המגע והמישוש ומאפשרת לכול אישה לשדרג את הדימוי העצמי ואת הביטחון שלה. אחת המטרות המשותפות שלנו היא להגביר מודעות לצרכים של אנשים עם מוגבלויות גם בנקודות מכירה ובבתי ספר בתחומי היופי השונים. אין ספק שהצטרפותה של דמות מרכזית כמו ירין שחף למאבק למען הגברת המודעות לצרכי אוכלוסיית הנשים עם לקויות ראיה, תגביר את יכולתנו להגיע ליותר ויותר נשים ולשפר את איכות חייהן".
יערית עובדיה, לקוית ראיה, רכזת צעירים במרש'ל ת"א- יפו מסבירה:" השנה, בחרתי לעשות דבר מרגש וחשוב במיוחד-סדנה ללימוד איפור לנשים לקוויות ראייה ועיוורות אשר תוכלנה להתאפר ולטפח עצמן ונשיותן, למרות הקושי.כלקוית ראייה חשתי קשיים בנושאים שונים בחיים. במרש"ל, הנני מארגנת חוגים, סדנאות ופעילויות רבות אשר מותאמות באופן מלא לאנשים לקויי ראייה ועיוורים לדוגמא: קורס בישול ,קורס עזרה ראשונה וכעת גם סדנה ללימוד איפור שנבע מהקושי שלי והקושי של נשים רבות עם לקות ראייה ועיוורון שציינו בפניי את רצונן לדעת להתאפר ולטפח את עצמן ,להיראות טוב ולהרגיש נשים על כל המשתמע מכך, אך רבות נאלצו לוותר על האפשרות להתאפר שכן הן אינן רואות כמה מייק-אפ או סומק לדוגמא לקחת באמצעות המברשות ואין להן את הידע כיצד לבצע את הפעולה ללא ראייה שתאפשר להן לבדוק את התוצאה על פניהן.החלטתי לא לוותר על החלום שלי ושל יתר הנשים שרוצות להעניק לעצמן אפשרות זו והתחלתי לבדוק אפשרויות לימוד איפור לנשים אלהקרן יפה, מנהלת מרכז מרש'ל ת"א-יפותמכה ועודדה אותי מאוד. באמצעות מורות שיקומיות "מגדלאור" שהוכשרו על מנת לשפר את איכות חיי אוכלוסייה זו ויחד עם צוותו של שחף, הסתבר שניתן ללמד גם שיטות מותאמות לנשים אלו.
סדנת האיפור תתקיים ביום ב' ה-2.6.2014 במרכז מרש'ל ת"א- יפו

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעודד שחף-052-3890492

3 תגובות:

  1. יוזמה ורעיון מבורך!

    השבמחק
  2. מבורך! כן יירבו!!
    נשיקות בובה <3

    השבמחק
  3. תודה אהובה. הברכות לירין, אני רק הצגתי

    השבמחק